Banery reklamowe

Banery reklamowe

Minęły już czasy, gdy wykonanie prostego banera wiązało się z dużymi kosztami. Obecnie jest to jedna z najtańszych form reklamy, wypierająca w większości przypadków grafikę umieszczaną na płytach pcv czy blachach. Mimo tego cały czas jesteśmy świadkami otaczających nas zewsząd własnoręcznie wykonanych „patentów”, których koszt wykonania wcale nie jest dużo mniejszy niż odpowiadająca im wymiarami reklama na banerze pcv. Na co powinniśmy zwrócić uwagę?
Jak zwykle przy reklamie, jak i przy wszystkich działaniach, powinniśmy zadać sobie pytanie – jaki jest głów ny cel wykonania reklamy, jaki przekaz chcemy przekazać. Inna będzie zawartość reklamy w przypadku chęci sprzedaży działki, a inny w przypadku informacji o nowootwartej stadninie jeździeckiej. Kolorystyka Szczęśliwi, którzy mają firmowe barwy biało-niebieskie. To najlepsza kombinacja dla ludzkiego oka. Kontrast niewiele ustępuje maksymalnemu, czyli czarno-białemu, ale jest zdecydowanie przyjemniejszy dla oka no i nie jest taki ”poważny”. Ze względów oczywistych powinno się unikać zbliżonych kolorów liter i tła, typu: żółte litery na białym tle, niebieskie litery na czarnym tle, itp. Co nie znaczy, że takich połączeń nie znajdziemy. Dodając do tego naturalne blaknięcie pod wpływem warunków atmosferycznych, czasami już po krótkim czasie ekspozycji, reklamy takie stają się bardzo mało czytelne. Miejsce ekspozycji Najczęstszym miejscem ulokowania baneru jest ogrodzenie. Dobrze jest wziąć pod uwagę sposób naturalnego oświetlenia reklamy. Jeśli umieszczona będzie na północnej ścianie ekspozycyjnej, tzn. że będziemy ją oglądać „pod słońce” to przy umieszczeniu jej półprzepuszczalnym ogrodzeniu zostanie ona podświetlona przez słońce przez większą część dnia, czyniąc ją tym samym bardzo słabo widoczną. Zaleca się w takich sytuacjach stosowanie grubszego materiału banera lub po prostu montaż na dodatkowym podkładzie z materiału nieprzepuszczającego światła typu płyta pcv, blacha, itp. W miejscach narażonych na silne podmuchy wiatru dobrze jest rozważyć zastosowanie jako podkładu tkaniny przepuszczalnej. Zdecydowanie osłabi to efekt „żagla”, nie narażając tym samym konstrukcji nośnej na niepotrzebne naprężenia oraz zniekształcenia. Najczęściej montaż następuje przy użyciu tzw.trytytek, czyli samozaciskowych pasków pcv. Jednak już zerwanie jednego punktu montażu czyni reklamę mało estetyczną, dobrze jest więc, gdy tego typu reklama jest stosowane w miejscach, które są przez nas często odwiedzane. Wczesne uzupełnienie brakujących mocowań uchroni przed całkowitym zniszczeniem banera, nie mówiąc już o spadku skuteczności takiej uszkodzonej reklamy, czy może w takim przypadku już antyreklamy. Warto rozważyć zastosowanie mocowania przy pomocy stalowych linek z zaciskami śrubowymi. Pamiętać należy, że wszelka forma reklamy na banerze kojarzona jest jako tymczasowa, bardzo łatwa w montażu ale również w demontażu. Zastosowana jako czasowa sygnalizacja promocji, wyprzedaży, festynu bardzo dobrze spełnia swoją funkcję. Zdecydowanie rzadziej spełnia swoją funkcję informacyjną jako oznakowanie samej firmy, nieuchronnie budząc skojarzenie tymczasowości, a ze względu na swoją stosunkowo małą trwałość, utrzymanie jej w dobrym stanie wymagałoby okresowego, na pewno częstszego niż w przypadku płyt pcv czy blachy, odnowienia czyli montażu nowego banera.
Zamknij Menu