Skok w cyfrową rzeczywistość

Skok w cyfrową rzeczywistość

Każdy, kto ma własną stronę internetową wie, jak ważne jest, aby była ona często odwiedzana. Taki bowiem jest przecież jej sens istnienia. Czy można wpłynąć na to, jak często nasza strona jest odwiedzana? Najlepiej, aby pojawiała się w wyszukiwarkach internetowych. I to nie na 150 miejscu strony, ale najlepiej od razu na pierwszej. Taka pozycja powinna sprawić, że prawdopodobieństwo odwiedzenia naszej strony przez poszukującego jest niemalże pewne.

To, co stanowi naprawdę kluczowe zadanie to zwiększenie ruchu na stronie, czyli liczby wejść, a w przypadku prowadzenia sprzedaży w internecie, oczywiście zwiększenia szansy na sprzedaż w sklepie internetowym.
Aby to osiągnąć, można podjąć szereg działań. Jakich?

Po pierwsze strona musi „żyć”. Aby to osiągnąć, powinno się możliwie jak najczęściej coś na stronie dodać, aktualizować jej treść. Im więcej dobrej treści – dobrej, a więc takiej, która jest lub może być poszukiwana w sieci – tym lepiej.
Służyć temu mogą wszelkiego rodzaju informacje takie jak: produkty, zdjęcia, opisy, konkursy, relacje z targów, relacje z życia firmy, wydarzenia, opinie, testy, czy również mniej konwencjonalne sposoby jak np. opowiadania, filmy, zdjęcia  itp.

Po drugie ważne jest jak najszersze rozpropagowanie strony w postaci linków do niej na innych stronach. Jako eksperci z dziedziny, w której mamy stronę możemy przy każdej okazji na innych stronach zamieszczać odnośniki do naszej strony.
Można również dodać zakładkę Youtube, z naszymi produkcjami – np. prezentacjami naszych produktów, krótkie filmy instruktażowe, opisujące budowę i główne zalety. To samo dotyczy Instagrama. Posiadając ładne, ciekawe zdjęcia, można je rozpowszechniać, przy czym można oczywiście odpowiednie je otagować.

Jeśli mamy stronę na Facebooku – to jest to również szerokie pole do popisu. Im więcej wpisów z adnotacją „więcej na nazwanaszejstrony.pl” tym lepiej.
Należałoby jednak wcześniej pozyskać jak najwięcej polubień.
Najpierw od dotychczasowych kontrahentów, pracowników, znajomych. Można skorzystać z reklam na Facebooku lub np. poprzez własne akcje mailingowe, które świetnie pomnażają kliknięcia linku do nazwanaszejstrony.pl, choćby z ciekawości.
Jeśli organizujecie jakieś kursy, szkolenia, spotkania, być może, dobrym sposobem byłoby wykorzystanie uczestników kursów do aktywizacji kliknięć np. poprzez udostępnienie materiałów szkoleniowych na naszej stronie lub jakichkolwiek innych materiałów, o których można napomknąć w czasie szkolenia. Jeśli dodatkowo uczestnicy znaleźliby na niej inne ciekawostki, łatwiej byłoby im polubić stronę na FB.
Dobrze być na FB aktywnym również poprzez polubienia, udostępnienia innych stron, związanych branżowo, ale również tych związanych z naszym miastem, sztuką, itd.

To dobra podstawa do dalszego rozwoju strony. Przy jego realizacji, jestem przekonany, że przestaniecie się zamartwiać problemem pozycjonowania, bo będzie ono dobre jako nieodzowne następstwo ruchu na stronie i jej zawartości. Nie przychodzi ono jednak na pewno tak szybko, jak byśmy chcieli. Może to zająć co najmniej kilka miesięcy.

Oczywiście zawsze można takie działania zlecić specjalistom od pozycjonowania. Wtedy zajmą się tym profesjonaliści, których stawka nie schodzi poniżej 100 pln za godzinę. Pozwala to jednak promować „słabsze” strony, lub przyspieszyć wspinaczkę w pozycjach w wyszukiwarkach i znacznie skrócić okres osiągnięcia satysfakcjonującej pozycji na liście przez strony bardzo dobre. Są to jednak, jak łatwo policzyć kwoty kilkunastu lub bardziej kilkudziesięciu tysięcy złotych niezbędnych do promocji strony w okresie kilku miesięcy.

Zamknij Menu