Ulotki

Ulotki

Ulotki to jedna z najstarszych znanych form dotarcia do klienta. Obecnie skutecznie wypierana przez internet, ale pozostająca nadal w użyciu. Często zachęcająca właśnie do korzystania lub zapoznania się z przekazem umieszczonym przez reklamodawcę w internecie. Jeszcze nie tak dawno temu, jej „większy” brat czyli prospekt reklamowy, stanowił nieodzowną część reklamy każdej większej firmy. Dzisiaj, z uwagi na wzrost znaczenia mediów elektronicznych, zarówno prospekty jak i ulotki ograniczają się do roli uzupełniającej główny przekaz reklamowy. W wielu jednak przypadkach, stanowią nieocenione narzędzie komunikacji, nadal mogące poszczycić się dużą popularnością. I choć minęły, jak się wydaje bezpowrotnie, czasy zapchanych skrzynek pocztowych stosami ulotek reklamowych, to jednak trudno wyobrazić sobie imprezę targową, plenerową bez hostess wręczających ulotki. Wraz ze wzrostem budżetów reklamowych, zmniejszyła się rola ulotki na rzecz tanich gadżetów reklamowych, których ceny stawały się coraz niższe, czy wręcz próbek produktów rozdawanych przez duże firmy. Jednocześnie trzeba dodać, że drastycznie zwiększył się odsetek osób, które zdecydowanie odmawiają propozycji wręczenia przez hostessę lub inną osobę ulotki. Powoduje to m.in. wzrost kolportażu anonimowego, tzn. polegającego np. na zostawieniu ulotki za wycieraczką auta. Taka forma dystrybucji, obarczona jest jednak dużym ryzykiem uruchomienia w odbiorcy negatywnych odczuć. Zwłaszcza podczas deszczu. Zaletą ulotek jest niska cena druku.

Na co należy zwrócić uwagę.
– Oczywiście poza odpowiedzią na pytanie: jaką rolę ma spełniać ulotka – to bardzo ważne jest przygotowanie się na rozmowę z projektantem, drukarnią i rozstrzygnięcie następujących kwestii: czy naprawdę ulotka większa jest lepsza niż mniejsza, czy dwustronna jest lepsza niż jednostronna, czy ulotka kolorowa jest lepsza niż czarno-biała, czy lakierowana kreda jest lepsza niż zwykła matowa. Jeśli dobrze się przygotujemy i w sposób optymalny zaprojektujemy naszą ulotkę, to na pewno zostanie to odzwierciedlone w naszym budżecie, zarówno po stronie kosztów przeznaczonych na reklamę jak i po stronie przychodów w sprzedaży. – Ponadto ważne jest, aby zachować odpowiednie proporcje pomiędzy treścią graficzną a ilością tekstu. Banalne „obraz wart tysiąca słów” nie zawsze sprawdza się np. na małej czarno-białej ulotce.

Zamknij Menu